Tři oblasti SEO důležité pro e-shop a jeho rentabilitu

Když chcete, aby vaše online prodejna prosperovala, musí být v síti snadno nalezitelná. K tomu slouží její optimalizace neboli SEO. Pro e-shop je přitom klíčové, aby se v něm lidem pohodlně nakupovalo. Nepřehledné stránky si mohou dovolit jen státní instituce, které nemají konkurenci. Dalším atributem funkční platformy je kvalitní produktový obsah se správnými klíčovými slovy. Třetím předpokladem ziskovosti www je schopnost zobrazit se hned, jakmile si na ně uživatel klikne. Pokud vás zajímá, jak si vede právě váš e-shop, nastudujte tři optimalizační principy.

Na user friendly upraví www SEO. Pro e-shop je důležitá snadná orientace

Jednou z prvních věcí, která se optimalizuje, bývá struktura neboli menu. V rámci SEO se pro e-shop vymyslí co nejjednodušší kostra, kde se zájemci snadno orientují. Cílem je vytvořit natolik přehledný web, že u překlikávání například z košíku zpět do nabídky nemusí uživatelé přemýšlet. Ovládání zkrátka musí být intuitivní.

S úpravou struktury souvisí také SEO práce, kdy se pro účely e-shopu navzájem provazují jednotlivé podstránky. Můžeme si to vysvětlit na příkladu článku na blogu, který obsahuje srovnání našeho produktu s konkurenčními. Pro lidi i vyhledávací roboty je logické, pokud se odtud mohou prokliknout přímo na zmiňované zboží. Současně může být užitečné přidat do produktové stránky avízo, že si potenciální kupci mohou na blogu přečíst srovnání dané věci s výrobky jiných značek. 

Zmíněná user friendly vylepšení pozitivně ovlivňují rentabilitu internetové prodejny.

Při SEO se doplní klíčová slova. Pro e-shop tím stoupá prodejní konverze

Dalším předpokladem ekonomického úspěchu je umění hovořit řečí klientů. Ti, pokud hledají produkty, které prodáváme, píší do vyhledávacího okénka specifická slovní spojení. Říká se jim klíčová slova. Robot pak lidem nabídne výpis webů, kde tyto fráze objevil. Proto je z hlediska SEO copywritingu důležité, zabudovat do produktových stránek pro e-shop stěžejní keywords. Tím se přesunou na vyšší pozice ve vyhledávačích, kam si pochopitelně klikne mnohem víc potenciálních zákazníků, než na odkaz zasunutý až na třetí stránce.

Během textové části SEO se pro stránky e-shopu vytváří rovněž takové popisy zboží, které jsou lidem užitečné. Zájemci potřebují relevantní informace například o složení, pokud obchodujeme s potravinami či kosmetikou. V případě obuvi je zase bude zajímat materiál a přesná velikost. Kromě dosazení klíčových slov tak copywriteři usilují též o hodnotný a čtivý obsah doplněný výstižnými fotografiemi.

Jak a proč zrychluje SEO pro e-shop jeho načítání

Podobně jako u SEO-optimalizace ostatních typů stránek, se rovněž pro e-shopy snaží experti dosáhnout jejich okamžitého zobrazení. Počáteční hloubková analýza je navede na slabá místa, která platformu brzdí, což odrazuje velkou část uživatelů a majitel stránek tím přichází o zisky. Aby mu neutíkaly peníze jen kvůli technickým závadám, zaměřují se odborníci na SEO třeba na stav hostingu. Pro e-shop, má-li být svižný, je někdy nezbytný přechod na výkonnější hosting.

Typickou překážkou mohou být také zbytečně velké fotky na produktových stránkách, které zpomalují načítání klidně o desítky vteřin. Naštěstí dokáže i tento zádrhel detekovat SEO audit. Pak nezbývá, než obrázky komprimovat a nahrát je pro správný chod e-shopu znovu, tentokrát ve zmenšené verzi.

Pokud jste prostudovali tři výše popsané oblasti SEO pro e-shop, už tušíte, jak si stojí vaše internetová prodejna. Pokud nutíte potenciální zákazníky složitě hledat, je pravděpodobné, že to některé z nich odradí. Nebo nechtěně testujete jejich trpělivost, když jim váš e-shop nabíhá 10 vteřin? Většina lidí ale trpělivá není a jednoduše přejde k rychlejší konkurenci. Nebo jste možná dosud považovali klíčová slova za zbytečnost? Pak neváhejte poptat SEO experty z celé republiky, ať navrhnou ideální řešení pro váš e-shop. Nezapomeňte nám pak dát zprávu, jaké chyby snižovaly ziskovost vaší platformy.

Pavla Kupská